Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové poskytl v roce 2019 naší organizaci Diakonii ČCE – hospic CITADELA nadační příspěvek ve výši 35 000,- Kč z programu senior – jarní výzva na projekt „Posilování kompetencí pracovníků Diakonie ČCE - hospic CITADELA v oblasti komunikace“. Finální částka 34 790,- byla použita na úhradu vzdělávacích seminářů, zbylá částka byla hrazena z vlastních zdrojů.
Cílem projektu zaměřeného vzdělávání pracovníků pobytových služeb Diakonie ČCE – hospic CITADELA bylo posílit odborné kompetence personálu v oblasti komunikace, která je nezbytná pro poskytování kvalitní péče, zaměřené na práci se seniory, nemocnými a klienty s demencí.
Cíle projektu bylo dosaženo realizací tematického vzdělávacího modulu, zaměřeného na získání komunikačních dovedností v oblasti komunikace s rodinami klientů a specifickými dovednostmi v oblasti AAK. Modul obsahoval dva celodenní semináře, vždy v rozsahu 8 hodin denně. Do vzdělávacího modulu byli zařazeni pracovníci přímé péče a nelékařští zdravotničtí pracovníci, sociální a aktivizační pracovníci.
Odborný akreditovaný kurz "Komunikace pracovníků služeb pro seniory s rodinami klientů"
Realizace: 24. 6. 2019 a 25. 6. 2019
Lektor: Michaela Lengálová, DiS.
Účastníci kurzů si v kurzu specifikovali úskalí komunikace a ujasnili si jak témata, o kterých je vhodné a žádoucí s rodinou mluvit, tak i okruhy informací, které vzhledem ke své pozici sdělovat nesmějí. Součástí kurzu byly modelové situace, ve kterých si účastníci komunikaci v různých situacích prakticky vyzkoušeli. Kurzů se zúčastnilo celkem 24 osob.
Odborný akreditovaný seminář "Verbálně nekomunikující - úvod k metodám AAK"
Realizace: 9. 10. 2019
Lektor: Mgr. Irena Lintnerová
Účastníci se seznámili se specifickými metodami komunikace, zejména se základními komunikačními strategiemi a metodami AAK - augmentativní a alternativní komunikace, byli seznámeni s technickými pomůckami a jejich využitím u nekomunikujících klientů. Semináře se zúčastnilo 27 osob.
Projekt byl realizován v období duben – říjen 2019
Realizací projektu byly posíleny odborné kompetence personálu v oblasti komunikace, které jsou nezbytné pro poskytování kvalitní péče o seniory, nemocné a klienty s demencí, včetně podpory osob blízkých. Pracovníci získali znalosti a dovednosti, jak komunikovat s klienty, jimž zdravotní stav neumožňuje se verbálně vyjadřovat, seznámili se se specifickými metodami komunikace. Pracovníci získali větší jistotu při komunikaci s rodinou, naučili se, jak předcházet konfliktům a jak je zvládat.
Podle zpětné vazby od účastníků je zřejmé, že poznatky z uskutečněných seminářů využijí v praxi při komunikaci s klienty i jejich rodinami.